Sunday 4 March 2012

Ilk Yazi..


Kanada'ya geleli ve Mississauga'ya yerleseli tam 12 sene oldu. Kanada'ya gocmen olarak geldim ve geldigimde hic kimseyi tanimiyordum. Ilk bir hafta Toronto'da kaldiktan sonra araba kiralayip GTA'yi dogusundan batisina kadar dolastim.Mississauga'yi gordukten ve bir miktar inceledikten sonra burada yasamaya karar verdim, o zamandan bu zamana kadar da yasiyorum.

2000 senesinde Kanada'ya ayak bastigimda internet uzerindeki imkanlar cok kisitli idi. Simdi ise asagi yukari herseye internet sayesinde ulasiyoruz. Internet hayatimizin bir parcasi haline gelmis durumda ve gunde en az 1 saatimizi bilgisayar karsisinda geciriyoruz. Insanlar arasindaki yakinlasma ve kaynasma eskiden sahsen tanisma ile mumkun olurken gunumuzde siber uzayin bu konuda bize daha ayrintili imkanlari ortaya koydugunu goruyoruz.

GTA icinde yasayan Turk arkadaslarimin cogu ile internet sayesinde forum ve e-mail gruplari sayesinde tanistim, gordugum kadari ile Kanada'da Ontario eyaletine yerlesen Turklerin cogunlugu Toronto sehir merkezi (downtown) icinde etrafinda ikamet ediyordu. 2002-2005 seneleri arasinda yasanan goc dalgasindan sonra bir cok kisinin Toronto'nun Batisinda yer alan basta Mississauga olmak uzere, Oakville, Brampton, Milton, Burlington ve Hamilton sehirlerinde yerlestiklerini, butcelerine uygun olanlarin bu bolgelerdeki yeni yerlesim alanlarini tercih ettiklerini gordum, ki ben de onlardan bir tanesiyim.

Blogu olustururken ismini ilk olarak GTA-West olarak dusundum, ama daha spesifik olmak amaci ile Mississauga olarak karar kildim. Ama bu yazilarin sadece Mississauga ile sinirli kaldigini gostermez, ki sadece Toronto ile de sinirli kalmayip gerektiginde tum Kanada sinirlari icinde yasayan Turk vatandaslarimizin yasamini ilgilendiren  toplumsal konularin da burada paylasilmasi gerektigini dusunuyorum.

Umarim bu blog ileriye donuk olarak amacina ulasir, yeri geldiginde bir rehber, yeri geldiginde bir bilgi panosu olarak kullanilir.

No comments: